Grupa I
Grupa I - Zamierzenia
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na maj 2025 r. dla grupy I "Żuczki" (dzieci 3letnie)
Tematy:
1. Książki - nasi przyjaciele
2. Majowa łąka
3. Ciekawe zawody
4. Moja rodzina
Książki - nasi przyjaciele
-poda swój pomysł na napisanie książki,
– wcieli się w postać określonej postaci bajkowej,
– weźmie udział w wycieczce do przedszkolnej biblioteki,
– okaże sympatię w stosunku do kolegów i koleżanek,
– zauważy różnice na półce z książkami,
– rozwiąże zagadki na temat bajek
-połączy w pary jednakowe kapcie,
– wcieli się w rolę postaci z bajki o Czerwonym Kapturku,
– zapamięta i odtworzy gestodźwięki,
– utrwali znajomość kilku wątków baśniowych
-utrwalenie liczebników porządkowych,
– uświadomienie, że książki może czytać każdy,
– rozwijanie krytycznego myślenia
-wysłucha bajki wybranej z kącika czytelniczego,
– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych,
– zauważy zmiany wiosennej przyrody,
– zatańczy z książką wg instrukcji nauczyciela.
Majowa łąka
,– rozpozna sygnał muzyczny przypisany grupie, do której należy,
– pozna wiersz pt. „Malutka biedronka”,
– wykorzysta lupę do obserwowania owadów,
– zagra w „Memory”
-pozna wierszyk z masażykiem „Ślimak, ślimak wystaw rogi”,
– połączy linią ślimaki o tym samym wyglądzie,
– wykona pracę plastyczną „Ślimak”,
– pozna ciekawostki przyrodnicze na temat ślimaka,
- wysłucha wiersza „Spotkanie z biedronką”,
– dorysuje biedronkom kropki tak, aby po obu stronach miały ich tyle samo,
– pozna pląs ze śpiewem „Poszło dziewczę po ziele”,
– pozna zasady zabawy „pająk i muchy”,
– ułoży z kółek origami stonogę
- pozna cykl rozwojowy motyla,
– odgadnie, kto ukrył się w „kokonie”,
– wykona „taniec motyli” z chusteczkami,
– policzy i porówna liczbę elementów zbioru,
– zbuduje z piasku dowolną budowlę,
-zaśpiewa piosenkę “Pszczółka śpi w ogrodzie”.
Ciekawe zawody
– wskaże przedmioty opisane przez nauczyciela,
– dopasuje atrybuty do przedstawicieli zawodów,
– rozpozna i nazwie przedstawicieli kilku zawodów,
– pozna kilka dawnych zawodów,
– podejmie próby podawanie piłki w rzędzie,
– ułoży z patyczków/zapałek/wykałaczek dowolne figury i przedmioty
-posegreguje koperty wg wyglądu znaczków,
– narysuje po śladzie drogi, które muszą pokonać kierowcy rajdowi,
– ulepi z plasteliny „danie szefa kuchni”,
– pozna zasady zabawy podwórkowej „Woda – Ląd”,–
-pozna wierszyk z masażykiem „Stolarz młotkiem stuka…”
- powtórzy sekwencje ruchowe ustalone przez nauczyciela,
– dorysuje brakujące cegły w karcie pracy,
– weźmie udział w szeregu zabaw muzyczno-ruchowych z chustą animacyjną,
– pozna układ ruchowy do muzyki klasycznej,
– odnajdzie po opisie słownym kolegę z grupy,
– utrwali znajomość numeru alarmowego 112,
– weźmie udział w spotkaniu z przedstawicielami Straży Pożarnej,
– wejdzie w rolę strażaka, policjanta albo ratownika.
Moja rodzina
- zatańczy taniec z miotłą,
– policzy, z ilu osób składają się rodziny na obrazkach,
– wysłucha opowiadania z cyklu „Ach, te emocje!”,
– pozna sposoby radzenia sobie ze wstydem,
– weźmie udział w zabawie z obieganiem koła na sygnał słowny.
-nauczy się na pamięć fragmentu inscenizacji
-zaśpiewa piosenkę “Kocham mamę, kocham tatę”
-przedstawi ruchem określoną czynność,
– dorysuje brakujące fragmenty do obrazka domu,
– wykona laurkę dla mamy,
– poda kilka informacji na temat swojej mamy i swojego taty,
– wymieni sprzęty znajdujące się w jego domu,
– sprecyzuje na czym powinien polegać porządek w pokoju
,– posegreguje przedmioty wg wskazanego kryterium
-wystąpi przed publicznością.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na luty 2025 r. dla grupy I "Żuczki" (grupa 3latków)
Tematy:
1. Dzieci lubią zimę
2. Nasze zmysły
3. W świecie sztuki
4. Robimy zakupy w sklepie
Nabywane umiejętności przez dziecko:
Dzieci lubią zimę
- rozpozna przedmioty na podstawie fragmentu obrazka,
- wskaże poprawnie postać bałwanka na podstawie opisu jego wyglądu,
- dokończy rozpoczęte zdania,
- pozna technikę malowania śniegu,
- rozpozna głos kolegów,
- poda w kręgu piłeczkę na różne sposoby,
- określi widok za oknem,
- pozna nową technikę plastyczną – malowanie pastelami,
- sprawdzi, czy śnieg jest czysty,
- pozna nazwy ptaków: sikorka, gil, wróbel,
- rozwinie aparat artykulacyjny podczas naśladowania głosów ptaków i zwierząt,
- przeliczy elementy zbioru w możliwie szerokim zakresie,
- rozwinie umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
- ulepi „śnieżną kulę” z waty,
- powtórzy ruchy wyznaczone przez nauczyciela, kolegów.
Nasze zmysły
- pozna pięć zmysłów,
- poda nazwy podstawowych kolorów,
- zareaguje ruchem na sygnał słowny,
- rozpozna odgłosy wydawane przez zabawki,
- namaluje farbami muzykę,
- rozpozna i opisze zapachy,
- nazwie przeciwieństwa w muzyce: szybko – wolno, cicho – głośno,
- wzbogaci wiedzę n/t sposobów dbania o narządy zmysłów,
- rozpozna smaki produktów spożywczych,
- podejmie próby ustalenia kryterium klasyfikacji elementów zbioru,
- przeliczy elementy zbioru,
- rozwiąże proste zagadki o potrawach.
- zauważy różnice w fakturze przedmiotów,
- rozpozna przedmioty za pomocą stóp.
W świecie sztuki
- wysłucha opowiadania z cyklu „Ach, te emocje!”
- rozpozna i nazwie kolory,
- pokoloruje sylwety tubek z farbami,
- podejmie próbę narysowania martwej natury,
- ustali, które dźwięki są identyczne lub do siebie podobne,
- pozna/utrwali nazwy instrumentów,
- zaśpiewa dowolną piosenkę solo lub w duecie,
- pozna pojęcia: scena, widownia
- weźmie udział w zabawie logopedycznej,
- utrwali znajomość liczebników porządkowych,
- zaznajomi się z jednym z rodzajów form teatralnych – teatrem rąk,
- utrwali pląs ze śpiewem „Krasnoludki”,
- uzupełni zdania używając wyrazów przeciwstawnych do podanych
Robimy zakupy w sklepie
- odgadnie bez kontroli wzroku, co się kryje pod chustą,
- weźmie udział w zabawie tematycznej „W sklepie”
- nazwie produkty spożywcze i artykuły przemysłowe,
- wysłucha rymowanki i wymieni produkty, występujące w jej treści,
- poszerzy słownictwo dotyczące zakupów i rodzajów sklepów,
- posegreguje makarony wg kształtu,
- stworzy zbiory przedmiotów/produktów związanych z szafą albo z lodówką,
- nazwie przeciwieństwa,
- wymieni przedmioty zgodnie z określonym kryterium.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na styczeń 2025 r. dla grupy I "Żuczki" (grupa 3 latków)
Tematy:
- Witamy Nowy Rok
- Moja Babcia i mój Dziadek
- W karnawale czas na bale
- Zima lubi dzieci
Nabywane umiejętności przez dziecko:
– utrwali nazwy pór roku, pozna zabawę paluszkową „Cztery pory roku”,
– weźmie udział w zabawach z chustą animacyjną
– rozpozna odgłosy oraz je utworzy,
– zatańczy w dowolny sposób przy muzyce,
– weźmie udział w tworzeniu indywidualnych i zbiorowych prac plastycznych,
– przyswoi liczebniki porządkowe w zakresie 4, dokona klasyfikacji elementów zbioru według koloru i długości, porówna liczebność zbiorów, użyje pojęć „o 1 mniej, o 1 więcej, tyle samo”,
– wzbogaci słownictwo o nazwy części garderoby, ustali, które ubrania pasują do lata, a które do zimy,
– rozwinie umiejętności ruchowe np. chodów i biegów slalomem,
– pozna wiersz i opowiadania związane z realizowanymi tematami,
– zaznajomi się z pojęciem „karnawał”,
– podejmie współpracę w grupie podczas zabawy w „Balonik”.
– zamieni pudełko w inny przedmiot,
– wysłucha opowiadania M. Jelonek z cyklu „Ach, te emocje!”,
– utrwali nazewnictwo kolorów
– zakoduje dźwięki długie i krótkie,
– weźmie udział w zabawie rytmicznej do piosenki „Zima”,
– zagospodaruje samodzielnie czas na podwórku,
– pozna zabawę paluszkową „Tańcowały dwa Michały”,
– podejmie próby stemplowania na śniegu,
– wykryje zmiany w położeniu instrumentów
– nazwie przedmioty kojarzące się z babcią i dziadkiem,
– podejmie próby chodzenia tip– topkami (małymi kroczkami),
– rozpozna za pomocą dotyku przedmioty,
– wykona prezent dla babci i dziadka – laurka, podzielą się swoimi doświadczeniami z wizyty u dziadków,
– rozwiąże zagadki dotyczące obiektów w ogrodzie przedszkolnym,
– pozna zabawę logorytmiczną „Siała baba mak”, oraz „Gąski, gąski do domu”, “Mam chusteczkę haftowaną”
– rozpozna kształty i wzory rysowane światłem latarki,
– przygotuje przedstawienie dla Babci i Dziadka
– wzbogaci słownictwo o nazwy zabaw zimowych,
– powtórzy za nauczycielem zdania i wyrażenia związane z zimą
– wykona bałwanka z talerzyka papierowego,
– pozna właściwości śniegu,
– zapamięta usłyszane dźwięki i określi ten, który został pominięty.
----------------------------------------------------------------------------------------
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2024r. dla grupy I "Żuczki" (grupa 3 latków)
Tematy kompleksowe:
1. W sadzie i w ogrodzie
2. Złota jesień wokół nas
3. Dbam o swoje bezpieczeństwo
4. Ważne wynalazki
Dziecko:
+ porówna wygląd owoców i warzyw,
+ pozna/utrwali określenia: duży – mały, cienki – gruby, długi – krótki,
+ utrwali nazwy owoców i warzyw,
+ pozna walory zdrowotne owoców i warzyw,
+ ustali atrybuty jesieni,
+ odtworzy dźwięki jesiennego wiatru,
+ dobierze do liści ich cienie,
+ odkryje na spacerze piękno jesiennej przyrody,
+ ulepi z plasteliny kuleczki jarzębiny
+ utrwali znajomość kolorów,
+ pozna/utrwali technikę stemplowania,
+ pozna znaczenie sygnalizatora świetlnego,
+ pozna/utrwali zasady przechodzenia przez jezdnię,
+ uściśli wiadomości na temat ruchu drogowego,
+ odegra scenki symulacyjne związane z mówieniem obcemu „nie!”,
+ weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych,
+ ustali jak powinien zachować się Czerwony Kapturek,
+ narysuje dowolny obrazek kredkami,
+ pozna zastosowanie baterii,
+ pozna nazwy urządzeń technicznych,
+ odtworzy dźwięki urządzeń elektrycznych,
+ narysuje dowolny rysunek patykiem na piasku,
+ pozna zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
+ powie na forum grupy swoje życzenie,
+ porówna ilość kropek i klocków,
+ ułoży z gotowych elementów robota,
+ pozna zastosowanie lornetki,
+ wyodrębni koło spośród innych figur i znaków,
+ zaobserwuje sposób posługiwania się odkurzaczem, szuszarką do włosów, żelazkiem, tosterem,
+ weźmie udział w degustacji tostów
+ połączy w pary przedmioty pasujące do siebie pod względem funkcjonalności,
+ urządzi pokój lal według instrukcji słownej,
+ wyszuka w sali miejsca, gdzie znajdują się urządzenia na prąd.