Grupa I - Zamierzenia

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na maj 2025 r. dla grupy I "Żuczki" (dzieci 3letnie)

Tematy:

1. Książki - nasi przyjaciele

2. Majowa łąka

3. Ciekawe zawody

4. Moja rodzina

 

Książki - nasi przyjaciele

-poda swój pomysł na napisanie książki,

– wcieli się w postać określonej postaci bajkowej,

– weźmie udział w wycieczce do przedszkolnej biblioteki,

– okaże sympatię w stosunku do kolegów i koleżanek,

– zauważy różnice na półce z książkami,

– rozwiąże zagadki na temat bajek

-połączy w pary jednakowe kapcie,

– wcieli się w rolę postaci z bajki o Czerwonym Kapturku,

– zapamięta i odtworzy gestodźwięki,

– utrwali znajomość kilku wątków baśniowych

-utrwalenie liczebników porządkowych,

– uświadomienie, że książki może czytać każdy,

– rozwijanie krytycznego myślenia

-wysłucha bajki wybranej z kącika czytelniczego,

– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych,

– zauważy zmiany wiosennej przyrody,

– zatańczy z książką wg instrukcji nauczyciela.

 

Majowa łąka

,– rozpozna sygnał muzyczny przypisany grupie, do której należy,

– pozna wiersz pt. „Malutka biedronka”,

– wykorzysta lupę do obserwowania owadów,

– zagra w „Memory”

-pozna wierszyk z masażykiem „Ślimak, ślimak wystaw rogi”,

– połączy linią ślimaki o tym samym wyglądzie,

– wykona pracę plastyczną „Ślimak”,

– pozna ciekawostki przyrodnicze na temat ślimaka,

- wysłucha wiersza „Spotkanie z biedronką”,

– dorysuje biedronkom kropki tak, aby po obu stronach miały ich tyle samo,

– pozna pląs ze śpiewem „Poszło dziewczę po ziele”,

– pozna zasady zabawy „pająk i muchy”,

– ułoży z kółek origami stonogę

- pozna cykl rozwojowy motyla,

– odgadnie, kto ukrył się w „kokonie”,

– wykona „taniec motyli” z chusteczkami,

– policzy i porówna liczbę elementów zbioru,

– zbuduje z piasku dowolną budowlę,

-zaśpiewa piosenkę “Pszczółka śpi w ogrodzie”.

 

Ciekawe zawody

– wskaże przedmioty opisane przez nauczyciela,

– dopasuje atrybuty do przedstawicieli zawodów,

– rozpozna i nazwie przedstawicieli kilku zawodów,

– pozna kilka dawnych zawodów,

– podejmie próby podawanie piłki w rzędzie,

– ułoży z patyczków/zapałek/wykałaczek dowolne figury i przedmioty

-posegreguje koperty wg wyglądu znaczków,

– narysuje po śladzie drogi, które muszą pokonać kierowcy rajdowi,

– ulepi z plasteliny „danie szefa kuchni”,

– pozna zasady zabawy podwórkowej „Woda – Ląd”,–

-pozna wierszyk z masażykiem „Stolarz młotkiem stuka…”

- powtórzy sekwencje ruchowe ustalone przez nauczyciela,

– dorysuje brakujące cegły w karcie pracy,

– weźmie udział w szeregu zabaw muzyczno-ruchowych z chustą animacyjną,

– pozna układ ruchowy do muzyki klasycznej,

– odnajdzie po opisie słownym kolegę z grupy,

– utrwali znajomość numeru alarmowego 112,

– weźmie udział w spotkaniu z przedstawicielami Straży Pożarnej,

– wejdzie w rolę strażaka, policjanta albo ratownika.

 

Moja rodzina

- zatańczy taniec z miotłą,

– policzy, z ilu osób składają się rodziny na obrazkach,

– wysłucha opowiadania z cyklu „Ach, te emocje!”,

– pozna sposoby radzenia sobie ze wstydem,

– weźmie udział w zabawie z obieganiem koła na sygnał słowny.

-nauczy się na pamięć fragmentu inscenizacji

-zaśpiewa piosenkę “Kocham mamę, kocham tatę”

-przedstawi ruchem określoną czynność,

– dorysuje brakujące fragmenty do obrazka domu,

– wykona laurkę dla mamy,

– poda kilka informacji na temat swojej mamy i swojego taty,

– wymieni sprzęty znajdujące się w jego domu,

– sprecyzuje na czym powinien polegać porządek w pokoju

,– posegreguje przedmioty wg wskazanego kryterium

-wystąpi przed publicznością.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na luty 2025 r. dla grupy I "Żuczki" (grupa 3latków)

Tematy:
1. Dzieci lubią zimę
2. Nasze zmysły
3. W świecie sztuki
4. Robimy zakupy w sklepie


Nabywane umiejętności przez dziecko:
Dzieci lubią zimę

  • rozpozna przedmioty na podstawie fragmentu obrazka,
  • wskaże poprawnie postać bałwanka na podstawie opisu jego wyglądu,
  • dokończy rozpoczęte zdania,
  • pozna technikę malowania śniegu,
  • rozpozna głos kolegów,
  • poda w kręgu piłeczkę na różne sposoby,
  • określi widok za oknem,
  • pozna nową technikę plastyczną – malowanie pastelami,
  • sprawdzi, czy śnieg jest czysty,
  • pozna nazwy ptaków: sikorka, gil, wróbel,
  • rozwinie aparat artykulacyjny podczas naśladowania głosów ptaków i zwierząt,
  • przeliczy elementy zbioru w możliwie szerokim zakresie,
  • rozwinie umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
  • ulepi „śnieżną kulę” z waty,
  • powtórzy ruchy wyznaczone przez nauczyciela, kolegów.

Nasze zmysły

  • pozna pięć zmysłów,
  • poda nazwy podstawowych kolorów,
  • zareaguje ruchem na sygnał słowny,
  • rozpozna odgłosy wydawane przez zabawki,
  • namaluje farbami muzykę,
  • rozpozna i opisze zapachy,
  • nazwie przeciwieństwa w muzyce: szybko – wolno, cicho – głośno,
  • wzbogaci wiedzę n/t sposobów dbania o narządy zmysłów,
  • rozpozna smaki produktów spożywczych,
  • podejmie próby ustalenia kryterium klasyfikacji elementów zbioru,
  • przeliczy elementy zbioru,
  • rozwiąże proste zagadki o potrawach.
  • zauważy różnice w fakturze przedmiotów,
  • rozpozna przedmioty za pomocą stóp.

W świecie sztuki

  • wysłucha opowiadania z cyklu „Ach, te emocje!”
  • rozpozna i nazwie kolory,
  • pokoloruje sylwety tubek z farbami,
  • podejmie próbę narysowania martwej natury,
  • ustali, które dźwięki są identyczne lub do siebie podobne,
  • pozna/utrwali nazwy instrumentów,
  • zaśpiewa dowolną piosenkę solo lub w duecie,
  • pozna pojęcia: scena, widownia
  • weźmie udział w zabawie logopedycznej,
  • utrwali znajomość liczebników porządkowych,
  • zaznajomi się z jednym z rodzajów form teatralnych – teatrem rąk,
  • utrwali pląs ze śpiewem „Krasnoludki”,
  • uzupełni zdania używając wyrazów przeciwstawnych do podanych

Robimy zakupy w sklepie

  • odgadnie bez kontroli wzroku, co się kryje pod chustą,
  • weźmie udział w zabawie tematycznej „W sklepie”
  • nazwie produkty spożywcze i artykuły przemysłowe,
  • wysłucha rymowanki i wymieni produkty, występujące w jej treści,
  • poszerzy słownictwo dotyczące zakupów i rodzajów sklepów,
  • posegreguje makarony wg kształtu,
  • stworzy zbiory przedmiotów/produktów związanych z szafą albo z lodówką,
  • nazwie przeciwieństwa,
  • wymieni przedmioty zgodnie z  określonym kryterium.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na styczeń 2025 r. dla grupy I "Żuczki" (grupa 3 latków)

Tematy:

  1. Witamy Nowy Rok
  2. Moja Babcia i mój Dziadek
  3. W karnawale czas na bale
  4. Zima lubi dzieci

 

Nabywane umiejętności przez dziecko:

– utrwali nazwy pór roku, pozna zabawę paluszkową „Cztery pory roku”,

– weźmie udział w zabawach z chustą animacyjną

– rozpozna odgłosy oraz je utworzy,

– zatańczy w dowolny sposób przy muzyce,

– weźmie udział w tworzeniu indywidualnych i zbiorowych prac plastycznych,

– przyswoi liczebniki porządkowe w zakresie 4, dokona klasyfikacji elementów zbioru według koloru i długości, porówna liczebność zbiorów, użyje pojęć „o 1 mniej, o 1 więcej, tyle samo”,

– wzbogaci słownictwo o nazwy części garderoby, ustali, które ubrania pasują do lata, a które do zimy,

– rozwinie umiejętności ruchowe np. chodów i biegów slalomem,

– pozna wiersz i opowiadania związane z realizowanymi tematami,

– zaznajomi się z pojęciem „karnawał”,

– podejmie współpracę w grupie podczas zabawy w „Balonik”.

– zamieni pudełko w inny przedmiot,

– wysłucha opowiadania M. Jelonek z cyklu „Ach, te emocje!”,

– utrwali nazewnictwo kolorów

– zakoduje dźwięki długie i krótkie,

– weźmie udział w zabawie rytmicznej do piosenki „Zima”,

– zagospodaruje samodzielnie czas na podwórku,

– pozna zabawę paluszkową „Tańcowały dwa Michały”,

– podejmie próby stemplowania na śniegu,

– wykryje zmiany w położeniu instrumentów

– nazwie przedmioty kojarzące się z babcią i dziadkiem,

– podejmie próby chodzenia tip– topkami (małymi kroczkami),

– rozpozna za pomocą dotyku przedmioty,

– wykona prezent dla babci i dziadka – laurka, podzielą się swoimi doświadczeniami z wizyty u dziadków,

– rozwiąże zagadki dotyczące obiektów w ogrodzie przedszkolnym,

– pozna zabawę logorytmiczną „Siała baba mak”, oraz „Gąski, gąski do domu”, “Mam chusteczkę haftowaną”

– rozpozna kształty i wzory rysowane światłem latarki, 

– przygotuje przedstawienie dla Babci i Dziadka

– wzbogaci słownictwo o nazwy zabaw zimowych,

– powtórzy za nauczycielem zdania i wyrażenia związane z zimą

– wykona bałwanka z talerzyka papierowego,

– pozna właściwości śniegu,

– zapamięta usłyszane dźwięki i określi ten, który został pominięty.

----------------------------------------------------------------------------------------

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2024r. dla grupy I "Żuczki" (grupa 3 latków)

Tematy kompleksowe:

1. W sadzie i w ogrodzie

2. Złota jesień wokół nas

3. Dbam o swoje bezpieczeństwo

4. Ważne wynalazki

 

Dziecko:

+ porówna wygląd owoców i warzyw,

+ pozna/utrwali określenia: duży – mały, cienki – gruby, długi – krótki,

+ utrwali nazwy owoców i warzyw,

+ pozna walory zdrowotne owoców i warzyw,

+ ustali atrybuty jesieni,

+ odtworzy dźwięki jesiennego wiatru,

+ dobierze do liści ich cienie,

+ odkryje na spacerze piękno jesiennej przyrody,

+ ulepi z plasteliny kuleczki jarzębiny

+ utrwali znajomość kolorów,

+ pozna/utrwali technikę stemplowania,

+ pozna znaczenie sygnalizatora świetlnego,

+ pozna/utrwali zasady przechodzenia przez jezdnię,

+ uściśli wiadomości na temat ruchu drogowego,

+ odegra scenki symulacyjne związane z mówieniem obcemu „nie!”,

+ weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych,

+ ustali jak powinien zachować się Czerwony Kapturek,

+ narysuje dowolny obrazek kredkami,

+ pozna zastosowanie baterii,

+ pozna nazwy urządzeń technicznych,

+ odtworzy dźwięki urządzeń elektrycznych,

+ narysuje dowolny rysunek patykiem na piasku,

+ pozna zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej

+ powie na forum grupy swoje życzenie,

+ porówna ilość kropek i klocków,

+ ułoży z gotowych elementów robota,

+ pozna zastosowanie lornetki,

+ wyodrębni koło spośród innych figur i znaków,

+ zaobserwuje sposób posługiwania się odkurzaczem, szuszarką do włosów, żelazkiem, tosterem,

+ weźmie udział w degustacji tostów

+ połączy w pary przedmioty pasujące do siebie pod względem funkcjonalności,

+ urządzi pokój lal według instrukcji słownej,

+ wyszuka w sali miejsca, gdzie znajdują się urządzenia na prąd.