Grupa IV - Zamierzenia

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2024r. dla grupy IV "Mrówki" (grupa 4 / 5 latków)

"W sadzie i w ogrodzie"

  • udział dzieci w zabawach sensorycznych z wykorzystaniem owoców i warzyw, 
  • utrwalanie znajomości kolorów, klasyfikowanie elementów zbioru, rozwijanie narządów zmysłów, 
  • dziecko odtwarza odgłosy dochodzące z ogrodu, poznanie w zabawie kolejności wykonania sałatki owocowej, 
  • dziecko rozumie znaczenie witamin dla zdrowia, wyrabianie precyzji i dokładności, 
  • ćwiczenie umiejętności analizy sylabowej, dziecko śpiewa piosenkę o warzywach, rozwijanie kreatywności, 
  • dziecko nazywa owoce i warzywa wg instrukcji, ilustruje ruchem rymowankę, 
  • dziecko odwzorowuje jesienne rytmy, dziecko posługuje się głosem niskim, wysokim lub średnim oraz szeptem. 

"Złota jesień wokół nas"

  • dziecko odtwarza jesienne odgłosy, zna niektóre gatunki drzew oraz rodzaje liści, dziecko odkrywa zjawiska zachodzące w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku, słuchanie opowiadania "Złota jesień", dziecko wykonuje prace plastyczną z wykorzystaniem farb, 
  • dziecko rozwiązuje zagadki o tematyce jesiennej, dziecko wykonuje zadanie wg instrukcji podanej przez nauczyciela, wykorzystanie w zabawach kasztanów i żołędzi, poznanie piosenki "To jesieni znak", 
  • dziecko śpiewa piosenkę, nazywa części garderoby, projektuje wzór na jesienny płaszczyk, aktywnie uczestniczy w zajęciach ruchowych, 
  • dziecko potrafi wykonywać pracę plastyczną - wydrapywankę, dostosowuje ubrania do warunków atmosferycznych, 
  • ćwiczenie umiejętności określania przedmiotów w przestrzeni, dziecko rysuje obrazek do rymowanki, wzrost wiedzy dzieci nt. zapasów na zimę, odkrywanie bogactwa różnych brzmień w muzyce. 

"Dbam o swoje bezpieczeństwo" 

  • dziecko słucha opowiadania "Przyszła zebra do zebry", dziecko bierze udział w ćwiczeniach ruchowych, utrwala zasady bezpieczeństwa przechodzenia przez jezdnię, dziecko zna sygnalizację świetlną, potrafi zachować ostrożność, 
  • dziecko potrafi naśladować odgłosy pojazdów, buduje ulice z klocków, 
  • dziecko zna rymowankę nt. bezpieczeństwa w podróży, potrafi opowiedzieć historyjkę obrazkową, ilustruje ruchem treść piosenki, zwrócenie uwagi na szczególne znaczenie wykorzystania koła, 
  • dziecko poznaje kilka znaków drogowych, zwracanie uwagi na kształty, wykonanie pracy plastycznej - znak drogowy, 
  • utrwalenie zasady bezpiecznej zabawy w sali przedszkolnej oraz na ogrodzie i sprzęcie terenowym, dziecko zna pojęcia: obok, pomiędzy i na środku. 

"Ważne wynalazki"

  • dziecko pozna najpopularniejsze wynalazki, zwrócenie uwagi na znaczenie postępu technicznego, 
  • dziecko wymyśla skojarzenia do różnych przedmiotów, ocenia prawdziwość zdań, wykonuje prace plastyczną - wiatraczek, utrwalenie nazw urządzeń elektrycznych, dbanie o zachowanie porządku w miejscu pracy, 
  • dziecko weźmie udział w zajęciach z robotyki, stworzy "Geometryczne cudaki", utrwalenie figur geometrycznych, ćw. koordynacji u dzieci - słuchowo-ruchowej w muzyce, 
  • dziecko pozna właściwości magnesu, uświadomienie roli urządzeń technicznych w życiu człowieka, rozwijanie motoryki dużej i małej, aktywny udział w zabawach ruchowych, 
  • dziecko rozwiązuje zagadki słowne, porównuje liczebności wzorów, utrwala pojęcia ; czyste - brudne, układa różne kształty z wstążki, rozwijanie umiejętności u dzieci konstruowania zbiorów o takiej samej liczbie obiektów, rozwijanie poczucia rytmu.