Grupa IV - Zamierzenia

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na maj 2025 r. dla grupy IV "Mrówki" (dzieci 4/5letnie)

1. Temat "W wiejskiej zagrodzie"

Dziecko:

  • nazywa wiejskie zwierzęta, podejmuje próby naśladowania odgłosów zwierząt wiejskich, 
  • zna nazwy domów wiejskich zwierząt, słucha opowiadania "W wiejskiej zagrodzie", składa wyrazy z sylab, 
  • utrwala pojęcia kierunku, liczy wyrazu w zdaniu, dostrzega prawdziwość w zdaniach, wymienia budynki - przedmioty oraz zwierzęta i osoby, które można spotkać / zobaczyć na wiejskim podwórku, 
  • wciela się  role wierzą, łączy obrazki zwierząt we wskazanej kolejności, 
  • dokonuje syntezy sylabowej, rozwiązuje zagadki, przelicza w zakresie siedmiu, układa zdrobnienia podanych wyrazów. 

 

2. Temat "Majowa łąka"

Dziecko:

  • wysłucha opowiadania nauczyciela "Wiosenna łąka", wyklaszcze rytm, narysuje kwiatka wg instrukcji, 
  • narysuje samodzielnie i pokoloruje łąkę i bociana oraz narysuje biedronkę z 7 kropkami, 
  • zna etapy rozwoju motyla, wykona pracę plastyczną "kaczka", 
  • zna nazwy owadów, zna słowa określające owady, dorysuje brakujące części kwiatów, 
  • w kąciku paluszkowym / manipulacyjnym układa kolorowe pompony za pomocą spinacza na skorupce ślimaka, 
  • zna rymowankę "Owady na łące", w karcie pracy wykryje błędy w cieniach kwiatów, bierze udział w zabawach rytmicznych. 

 

3. Temat "Ciekawe zawody"

Dziecko:

  • nazywa czynności wykonywane przez różne osoby pracujące w wybranych zawodach, podaje nazwy wyrazów rozpoczynające się podaną głoską lub sylabą, 
  • nazywa zawody wykonywane przez swoich rodziców, 
  • zna wyposażenie wozu strażackiego, bierze aktywny udział w zabawach matematycznych, 
  • liczy sylaby w wyrazach, zna podstawowe narzędzia pracy mechanika, wykonuje pracę plastyczną, odtwarza podany rytm za nauczycielem, 
  • lepi z plasteliny wybrane produkty spożywcze, dzieli nazwy zawodów na sylaby, utrwala znajomość figur geometrycznych, wymienia swoje mocne strony. 

 

4. Temat "Moja Rodzina"

Dziecko:

  • pozna wyrazy do czytania globalnego: Mama - Tata, wykona z pomocą nauczyciela prezenty na Dzień Mamy i Taty, 
  • wycina kształt po śladzie, bierze udział w przygotowaniach występu niespodzianki dla Rodziców, 
  • opowiada o swojej mamie i tacie, co lubią robić, czym się interesują, dzieci mówią, jacy są ich rodzice (cechy), 
  • rozwija umiejętność analizy głoskowej wyrazów, rysuje kredkami członków swojej rodziny, opowie, jak się bawi w domu z rodzicami lub rodzeństwem, 
  • przełamie stres przed wystąpieniami przed dużą publicznością, 
  • zaśpiewa piosenki, wyrecytuje wiersze dla Mamy i Taty, a także zaśpiewa piosenkę na pożegnanie przedszkola. 

29.05.2025 czwartek, g. 16.00 "Uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty"

30.05.2025 piątek, g.10.00-13.00 ''Dzień Dziecka w przedszkolu"

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na kwiecień 2025 r. dla grupy IV "Mrówki" (dzieci 4/5letnie)

1. "Kolory wiosny"

Dziecko:

  • utrwala nazwy kolorów, zna elementy towarzyszące wiośnie, 
  • koloruje bociana i rysuje tło obrazka, 
  • przelicza w zakresie 5 - 10 na liczmanach, 
  • wykona pracę plastyczną "Żonkile" wg instrukcji podanej przez nauczyciela, 
  • utrwala znajomość figur geometrycznych, tworzy z nich wybrane zjawisko wiosenne. 

 

2. "Wiosenny ogród"

Dziecko:

  • wspólnie w grupie posadzi owies oraz cebulki kwiatów, pozna proces rośnięcia roślin, posadzi kwiaty - bratki w ogrodzie przedszkolnym, 
  • zna nazwy niektórych narzędzi ogrodniczych, zna ich cel przeznaczenia, 
  • narysuje wyobrażoną przez siebie roślinę, z której wyrośnie wiosenny kwiat, weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych z muzyką wiosenną, 
  • uzupełni planszę owadami, wiosennymi zjawiskami, 
  • pozna wybrane nazwy gatunków ptaków, dokona analizy syntezy sylabowej i słuchowej, rozpozna kierunek, z którego dochodzi śpiew ptaka. 

 

3. "Nadchodzi Wielkanoc"

Dziecko:

  • wysłucha opowiadania "Nadchodzi Wielkanoc", opowie o tradycji malowania jajek w domu rodzinnym, 
  • pozna tekst wiersza "Przed Wielkanocą", wykona pracę plastyczną związaną ze Świętami Wielkanocnymi, 
  • podejmie próby naśladowania zwierząt kojarzących się z Wielkanocą, narysuje po śladzie wzory literopodobne,
  • rozwiąże quiz wielkanocny, aby uzyskać tytuł Pomocnika Zajączka Wielkanocnego, wykona kartkę wielkanocną, podzieli wyrazy na sylaby,
  • odnajdzie schowane kurczątko, podejmie próby określania kierunków w przestrzeni, weźmie udział w zabawie ilustrowanej ruchem do piosenki „Idzie wiosna”. 

 

4. "Książki - nasi przyjaciele"

Dziecko:

  • określi, czy wylosowane zdanie jest prawdziwe, czy nie, weźmie udział w wycieczce do księgarni,
  • weźmie udział w tworzeniu „Kącika wyjątkowych książek”, wysłucha wiersza „Co by było, gdyby…” J. Żarniewskiej, wykona portret Czerwonego Kapturka, 
  • opowie o swojej ulubionej książce, dopasuje obrazek do konkretnej książki, weźmie udział w tworzeniu zbiorowej książki o przedszkolu,
  • zaprojektuje okładkę do książki, określi, która głoska powtarza się w wysłuchanych zdaniach najczęściej,
  • nazwie bohatera bajki, w którego chciałoby się wcielić, wymyśli fabułę bajki, pozna piosenkę „Żabka – Skoczna Łapka”. 

 

5. "Mój kraj - Polska"

Dziecko:

  • wymieni, co widzi w drodze do przedszkola, weźmie udział w tworzeniu mapy myśli,
  • utrwali adres zamieszkania oraz adres przedszkola, pozna symbole narodowe, ułoży flagę z białych i czerwonych kartek,
  • poda wyraz, zaczynający się wskazaną głoską lub sylabą, uzupełni rysunek Warszawskiej Syrenki, poda wyraz, zaczynający się wskazaną głoską lub sylabą,
  • weźmie udział w zabawie ze współzawodnictwem zespołowym, namaluje wybrany krajobraz, pozna polskie przysłowia,
  • pokoloruje polskie flagi, wzbogaci wiedzę na temat Wielkich Polaków.