Grupa II
Grupa II - Zamierzenia
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na maj 2025r. dla grupy II "Pszczółki" (grupa 3latków)
TEMATY:
1. Nasza Polska.
2. Wiosna w pełni.
3. Dla mamy i taty.
4. Dalekie podróże.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE:
- wzbogacanie wiedzy na temat Polski,
- przypomnienie polskich symboli narodowych: flaga, godło, hymn,
- zapoznanie dzieci z legendą o powstaniu stolicy,
- rozwijanie czynnego słownika dzieci o słowa związane z Polską: nazwy wybranych miast, gór,
-zapoznanie dzieci z wybranym tańcem ludowym(krakowiak),
- rozwijanie sprawności manualnej podczas zabaw plastycznych,
- przypomnienie i utrwalenie nazw pór roku,
-zapoznanie dzieci z nazwami roślin wiosennych,
- zapoznanie dzieci z pracą ogrodnika,
- założenie przez dzieci uprawy kwiatów,
- poznanie warunków potrzebnych roślinom do życia,
- zachęcanie do przełamywania strachu przed próbowaniem nowych produktów,
- rozwijanie zmysłu smaku i zapachu,
- rozwijanie wyobraźni i fantazji plastycznej poprzez eksperymentowanie z użyciem farby i wody,
- zapoznanie z nazwami członków rodziny,
- kształtowanie szacunku wobec rodziców oraz osób starszych,
- wzmocnienie więzi rodzinnych poprzez przygotowanie przez dzieci przedstawienia dla rodziców,
- przygotowanie upominku dla rodziców,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- zachęcenie dzieci do zaprezentowania umiejętności wspólnie z grupą,
- doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania,
- utrwalenie nazw figur geometrycznych ,
- rozpoznawanie i nazywanie różnych środków transportu,
- rozwijanie sprawności narządów aparatu mowy poprzez zabawy logopedyczne z powtarzaniem wyrazów dźwiękonaśladowczych,
- utrwalenie nazw kolorów w języku polskim i angielskim,
- zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych,
-doskonalenie umiejętności współdziałania z rówieśnikami,
- ćwiczenia pamięci odtwórczej poprzez naukę wierszy i piosenek,
- utrwalenie ustalonych zasad i przestrzeganie ich przez dzieci.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na kwiecień 2025r. dla grupy II "Pszczółki" (grupa 3latków)
TEMATY:
1. Dbamy o środowisko.
2. Na wiejskim podwórku.
3. Wielkanocne zwyczaje.
4. Książki i książeczki.
Zamierzenia:
- uświadomienie dzieciom potrzeby dbania o czystość środowiska,
- dostrzeganie piękna przyrody,
- zapoznanie dzieci z zasadami segregowania odpadów,
- dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody,
- poznanie terminów „ekologia”, „żywność ekologiczna”,
- doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności zbiorów,
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania opowiadań i odpowiadania na pytania dotyczących ich treści,
- rozwijanie percepcji wzrokowej,
- zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych,
- doskonalenie sprawności dłoni oraz palców,
- zapoznanie dzieci z wyglądem i nazwami wybranych zwierząt żyjących na wsi,
- naśladowanie sposobu poruszania się wybranych zwierząt,
- zapoznanie z pracą rolnika,
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych,
- rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenek,
- zapoznanie z wybranymi zwyczajami wielkanocnymi,
- przeprowadzenie prostych eksperymentów z wykorzystaniem jajek,
- poznanie tradycyjnych technik zdobienia jaj,
- zapoznanie dzieci z procesem powstawania książek,
- układanie historyjki obrazkowej i próby jej opowiadania,
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
-zapoznanie z techniką plastyczną origami,
- rozumienie wartości książki jako nośnika informacji oraz budzącego emocje,
- zabawy kodowane na dywanie,
- rozwijanie wyobraźni i fantazji plastycznej,
- zachęcanie do zgodnego współdziałania z innymi dziećmi.
--------------------------------------------------------------------------
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec 2025r. dla grupy II "Pszczółki" (grupa 3latków)
1. Dbamy o zdrowie.
· Owoce i warzywa.
· Jak się ubrać ?
· Ruch to zdrowie.
· Czysta woda zdrowia doda.
· Dbamy o nasze ciało.
Oczekiwane osiągnięcia dziecka:
· nazywa owoce i warzywa oraz ich kolory
· zna zasady zdrowego odżywiania
· próbuje nowych smaków
· dostrzega i kontynuuje rytm
· potrafi dobrać odpowiedni strój do warunków atmosferycznych
· porównywanie długości i segreguje elementy ze względu na kolor
· ćwiczy poprawny chwyt kredki podczas rysowania
· poznaje zdrowe zamienniki cukru
2. Jak dawniej było?
· Urządzenia domowe.
· Domy dawniej i dziś.
· Rozmowy na odległość.
· Pieszo, konno, samolotem.
Oczekiwane osiągnięcia dziecka:
· zna nazwy urządzeń elektrycznych i ich zastosowanie
· dobiera elementy w pary według podanego kryterium
· rozumie określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni
· słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat
· konstruuje budowlę z różnych materiałów
· uczestniczy w zabawach badawczych
· przelicza na konkretach
3. Pierwsze oznaki wiosny.
· W marcu jak w garncu
· Zwiastuny wiosny
· Budzą się owady
· Pani Wiosna
· Wiosenne kwiatki
Oczekiwane osiągnięcia dziecka:
· poznaje znaczenie symboli pogodowych
· obserwuje i opisuje pogodę
· zna oznaki wiosny
· poznaje warunki potrzebne roślinom do wzrostu
· rozpoznaje i nazywa kolory
· wykonuje prace plastyczne według instrukcji
· doskonali sprawność motoryki małej
· nazywa wiosenne kwiatki
· zna nazwy pór roku
4. Morski świat
· Morskie opowieści
· Pływają po morzach
· Morskie stwory
· Nasze morze
· Tajemnice morza
Oczekiwane osiągnięcia dziecka:
· ogląda książki o tematyce morskiej
· uważnie słucha wierszy i opowiadań
· ćwiczy umiejętność współpracy
· poznaje i nazywa pojazdy wodne
· śpiewa piosenki
· obserwuje proste doświadczenia
· potrafi odróżnić elementy fikcji od rzeczywistości
· rysuje palcami w naturalnym materiale sypkim
· poznaje ciekawostko o morzach
· ćwiczy sprawność palców.
------------------------------------------------------------------------------
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na luty 2025r. dla grupy II "Pszczółki" (grupa 3latki)
TEMATY:
1. Zimowe zabawy ( 2 tygodnie).
2. Wisła- polska rzeka.
3. Sztuka wokół nas.
Zamierzenia:
- zapoznanie dzieci z charakterystycznymi cechami zimy,
- zachęcanie do prowadzenia obserwacji przyrodniczych,
- dostrzeganie piękna otaczającej nas przyrody,
- doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach i stosowania w praktyce pojęcia „tyle samo”,
- kształcenie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów,
- utrwalenie pojęcia „para”,
- rozpoznawanie i nazywanie różnych dyscyplin sportowych,
- zapoznanie z pojęciem „igrzyska zimowe”,
- wdrażanie do samodzielnego wykonanie pracy plastycznej i doprowadzania jej do końca,
- słuchanie muzyki klasycznej związanej z zimą,
- rozwijanie sprawności dłoni oraz palców w toku zabaw plastycznych poprzez lepienie, wydzieranie, malowanie,
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dłuższych tekstów czytanych przez nauczycielkę,
- uważne słuchanie i rozwiązywanie zagadek,
- utrwalenie polskich symboli narodowych,
- zdobycie informacji o Wiśle i jej mieszkańcach,
- zapoznanie z wybranymi polskimi miastami,
- rozpoznawanie i nazywanie podstawowych figur geometrycznych,
- doskonalenie pamięci poprzez naukę wierszy oraz piosenek,
- poznanie swojego adresu,
- zapoznanie z pojęciem „sztuka”,
- oglądanie książek o malarstwie i sztuce,
- poznanie czym jest muzeum, uczestnictwo w wirtualnym zwiedzaniu muzeum,
- zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i ćwiczeniach rozwijających sprawność ruchową,
- rozwijanie sprawności aparatu mowy poprzez zabawy dźwiękonaśladowcze.
------------------------------------------------------------------------
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na styczeń 2025r. dla grupy II "Pszczółki" (grupa 3latki)
TEMATY:
1. Rakietą w kosmos.
2. Droga babciu, drogi dziadku.
3. Zima w pełni.
4. Każdy zawód jest ważny.
ZAMIERZENIA:
- zapoznanie dzieci z ciekawostkami na temat kosmosu,
- kształtowanie dziecięcych kompetencji w zakresie rytmicznej organizacji czasu w odniesieniu do dni, pór roku i lat,
- doskonalenie sprawności manualnej poprzez samodzielne wykonywanie prac plastycznych,
- kształcenie umiejętności wykonywania prac plastycznych wg instrukcji,
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów,
- doskonalenie uważnego słuchania tekstu literackiego czytanego przez nauczycielkę oraz podawania poprawnych odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu,
- rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w toku ćwiczeń i zabaw ruchowych w sali oraz ogrodzie,
- kształtowanie u dzieci postawy szacunku wobec osób starszych,
- kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych,
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej podczas nauki piosenek i tańców,
- kształtowanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na temat babci i dziadka,
- kształtowanie umiejętności współdziałania z kolegami,
- radzenie sobie z emocjami podczas wystąpień publicznych,
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania pór roku na obrazkach,
- rozpoznawanie cech zjawisk atmosferycznych zimowej pogody,
- zapoznanie dzieci z ciekawostkami na temat zimowych zwyczajów zwierząt leśnych,
- rozumienie pojęć: „pod”, „nad”, „obok”, „na”, „za”, „przed”,
- zapoznanie ze sposobami dbania o swoje zdrowie,
- kształtowanie zdrowych nawyków,
- zapoznanie dzieci z nazwami zawodów osób, które ratują ludzkie życie i dbają o porządek,
- zapoznanie z numerami alarmowymi ,
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych zawodów,
- doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania elementów i przyporządkowania ich do określonej grupy zawodów,
- rozwijanie wyobraźni w toku zabaw słownych i plastycznych,
- rozwijanie sprawności aparatu mowy podczas zabaw logopedycznych.
---------------------------------------------------------------------------
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad 2024r. dla grupy II "Pszczółki" (grupa 3 latków)
TEMATY:
1.Nasz kraj- Polska (2 tygodnie).
2.Bezpieczny przedszkolak.
3.Listopadowy deszcz.
ZAMIERZENIA:
zapoznanie dzieci z określeniami: ojczyzna, flaga, godło, hymn,
rozpoznawanie symboli narodowych Polski,
poznanie wybranych legend związanych z polskimi miastami,
nauka hymnu Polski,
udział dzieci w przedszkolnej uroczystości z okazji Narodowego Święta Niepodległości,
poznanie nazwy miejsca swojego zamieszkania,
zapoznanie z podstawowymi środkami transportu,
poznanie wybranych zasad ruchu drogowego,
zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi i ich znaczeniem,
rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy- kształtu,
prowadzenie obserwacji przyrodniczych związanych ze zmianami pór roku,
dostrzeganie wartości estetycznej płynącej z kontaktów z naturą,
kształtowanie prawidłowego chwytu narzędzi podczas zabaw plastycznych,
rozwijanie pamięci odtwórczej poprzez recytowanie krótkich fragmentów wierszy i piosenek,
rozwijanie słuchu muzycznego w toku zabaw rytmicznych z piosenką,
doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej podczas zabaw i ćwiczeń,
wykonywanie prac plastycznych samodzielnie i w zespole,
doskonalenie umiejętności cierpliwego czekania na swoją kolej,
rozwijanie samodzielności dzieci w zakresie samoobsługi,
doskonalenie umiejętności stosowania się do zasad obowiązujących podczas zabaw i gier,
aktywny udział dzieci podczas szczególnych dni w przedszkolu: Dzień Postaci z bajek, Dzień Zdrowego Żywienia, Dzień Pluszowego Misia, Dzień Praw Dziecka.
------------------------------------------------------------------------
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2024r. dla grupy II "Pszczółki" (grupa 3 latków)
1. Owoce i warzywa
· Wzbogacanie słownictwa, nazywanie poznanych owoców,
· Dostrzeganie i kontynuowanie rytmu,
· Tworzenie dłuższych wypowiedzi na określony temat,
· Doskonalenie umiejętności przeliczania’
· Doskonalenie percepcji wzrokowej,
· Usprawnianie narządów artykulacyjnych,
2. Razem się bawimy
· Wzmacnianie pozytywnych relacji w grupie,
· Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie,
· Doskonalenie zmysłu dotyku, wzroku, słuchu,
· Kształtowanie umiejętności matematycznych tyle samo,
3. Jesienne drzewa i ich tajemnice
· Poznanie budowy drzewa,
· Dostrzega różnice miedzy drzewem iglastym, a liściastym,
· Rozwijanie umiejętności manualnych,
· Kształtowanie umiejętności matematycznych: segregowanie przedmiotów wg podanej cechy,
· Rozwijanie wyobraźni muzycznej,
4. Jak zwierzęta przygotowują się do zimy
· Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających w lesie,
· Ćwiczenia słownikowe rozwiązywanie zagadek,
· Ćwiczenia matematyczne układanie przedmiotów od najmniejszego do największego,
· Doskonalenie umiejętności liczenia.