Grupa II - Zamierzenia

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na maj 2025r. dla grupy II "Pszczółki" (grupa 3latków)

TEMATY:
1. Nasza Polska.
2. Wiosna w pełni.
3. Dla mamy i taty.
4. Dalekie podróże.


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE:
- wzbogacanie wiedzy na temat Polski,
- przypomnienie polskich symboli narodowych: flaga, godło, hymn,
- zapoznanie dzieci z legendą o powstaniu stolicy,
- rozwijanie czynnego słownika dzieci o słowa związane z Polską: nazwy wybranych miast, gór,
-zapoznanie dzieci z wybranym tańcem ludowym(krakowiak),
- rozwijanie sprawności manualnej podczas zabaw plastycznych,
- przypomnienie i utrwalenie nazw pór roku,
-zapoznanie dzieci z nazwami roślin wiosennych,
- zapoznanie dzieci z pracą ogrodnika,
- założenie przez dzieci uprawy kwiatów,
- poznanie warunków potrzebnych roślinom do życia,
- zachęcanie do przełamywania strachu przed próbowaniem nowych produktów,
- rozwijanie zmysłu smaku i zapachu,
- rozwijanie wyobraźni i fantazji plastycznej poprzez eksperymentowanie z użyciem farby i wody,
- zapoznanie z nazwami członków rodziny,
- kształtowanie szacunku wobec rodziców oraz osób starszych,

- wzmocnienie więzi rodzinnych poprzez przygotowanie przez dzieci przedstawienia dla rodziców,
- przygotowanie upominku dla rodziców,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- zachęcenie dzieci do zaprezentowania umiejętności wspólnie z grupą,
- doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania,
- utrwalenie nazw figur geometrycznych ,
- rozpoznawanie i nazywanie różnych środków transportu,
- rozwijanie sprawności narządów aparatu mowy poprzez zabawy logopedyczne z powtarzaniem wyrazów dźwiękonaśladowczych,
- utrwalenie nazw kolorów w języku polskim i angielskim,
- zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych,
-doskonalenie umiejętności współdziałania z rówieśnikami,
- ćwiczenia pamięci odtwórczej poprzez naukę wierszy i piosenek,
- utrwalenie ustalonych zasad i przestrzeganie ich przez dzieci.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na kwiecień 2025r. dla grupy II "Pszczółki" (grupa 3latków)

TEMATY:
1. Dbamy o środowisko.
2. Na wiejskim podwórku.
3. Wielkanocne zwyczaje.
4. Książki i książeczki.


Zamierzenia:
- uświadomienie dzieciom potrzeby dbania o czystość środowiska,
- dostrzeganie piękna przyrody,
- zapoznanie dzieci z zasadami segregowania odpadów,
- dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody,
- poznanie terminów „ekologia”, „żywność ekologiczna”,
- doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności zbiorów,
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania opowiadań i odpowiadania na pytania dotyczących ich treści,
- rozwijanie percepcji wzrokowej,
- zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych,
- doskonalenie sprawności dłoni oraz palców,
- zapoznanie dzieci z wyglądem i nazwami wybranych zwierząt żyjących na wsi,
- naśladowanie sposobu poruszania się wybranych zwierząt,
- zapoznanie z pracą rolnika,
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych,
- rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenek,
- zapoznanie z wybranymi zwyczajami wielkanocnymi,
- przeprowadzenie prostych eksperymentów z wykorzystaniem jajek,
- poznanie tradycyjnych technik zdobienia jaj,
- zapoznanie dzieci z procesem powstawania książek,

- układanie historyjki obrazkowej i próby jej opowiadania,
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
-zapoznanie z techniką plastyczną origami,
- rozumienie wartości książki jako nośnika informacji oraz budzącego emocje,
- zabawy kodowane na dywanie,
- rozwijanie wyobraźni i fantazji plastycznej,
- zachęcanie do zgodnego współdziałania z innymi dziećmi.

--------------------------------------------------------------------------

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec 2025r. dla grupy II "Pszczółki" (grupa 3latków)

1. Dbamy o zdrowie.

· Owoce i warzywa.

· Jak się ubrać ?

· Ruch to zdrowie.

· Czysta woda zdrowia doda.

· Dbamy o nasze ciało.

 

Oczekiwane osiągnięcia dziecka:

· nazywa owoce i warzywa oraz ich kolory

· zna zasady zdrowego odżywiania

· próbuje nowych smaków

· dostrzega i kontynuuje rytm

· potrafi dobrać odpowiedni strój do warunków atmosferycznych

· porównywanie długości i segreguje elementy ze względu na kolor

· ćwiczy poprawny chwyt kredki podczas rysowania

· poznaje zdrowe zamienniki cukru

 

2. Jak dawniej było?

· Urządzenia domowe.

· Domy dawniej i dziś.

· Rozmowy na odległość.

· Pieszo, konno, samolotem.

 

Oczekiwane osiągnięcia dziecka:

· zna nazwy urządzeń elektrycznych i ich zastosowanie

· dobiera elementy w pary według podanego kryterium

· rozumie określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni

· słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat

· konstruuje budowlę z różnych materiałów

· uczestniczy w zabawach badawczych

· przelicza na konkretach

 

3. Pierwsze oznaki wiosny.

· W marcu jak w garncu

· Zwiastuny wiosny

· Budzą się owady

· Pani Wiosna

· Wiosenne kwiatki

 

Oczekiwane osiągnięcia dziecka:

· poznaje znaczenie symboli pogodowych

· obserwuje i opisuje pogodę

· zna oznaki wiosny

· poznaje warunki potrzebne roślinom do wzrostu

· rozpoznaje i nazywa kolory

· wykonuje prace plastyczne według instrukcji

· doskonali sprawność motoryki małej

· nazywa wiosenne kwiatki

· zna nazwy pór roku

 

4. Morski świat

· Morskie opowieści

· Pływają po morzach

· Morskie stwory

· Nasze morze

· Tajemnice morza

 

Oczekiwane osiągnięcia dziecka:

· ogląda książki o tematyce morskiej

· uważnie słucha wierszy i opowiadań

· ćwiczy umiejętność współpracy

· poznaje i nazywa pojazdy wodne

· śpiewa piosenki

· obserwuje proste doświadczenia

· potrafi odróżnić elementy fikcji od rzeczywistości

· rysuje palcami w naturalnym materiale sypkim

· poznaje ciekawostko o morzach

· ćwiczy sprawność palców.

------------------------------------------------------------------------------

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na luty 2025r. dla grupy II "Pszczółki" (grupa 3latki)

TEMATY:
1. Zimowe zabawy ( 2 tygodnie).
2. Wisła- polska rzeka.
3. Sztuka wokół nas.


Zamierzenia:

  • zapoznanie dzieci z charakterystycznymi cechami zimy,
  • zachęcanie do prowadzenia obserwacji przyrodniczych,
  • dostrzeganie piękna otaczającej nas przyrody,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach i stosowania w praktyce pojęcia „tyle samo”,
  • kształcenie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów,
  • utrwalenie pojęcia „para”,
  • rozpoznawanie i nazywanie różnych dyscyplin sportowych,
  • zapoznanie z pojęciem „igrzyska zimowe”,
  • wdrażanie do samodzielnego wykonanie pracy plastycznej i doprowadzania jej do końca,
  • słuchanie muzyki klasycznej związanej z zimą,
  • rozwijanie sprawności dłoni oraz palców w toku zabaw plastycznych poprzez lepienie, wydzieranie, malowanie,
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dłuższych tekstów czytanych przez nauczycielkę,
  • uważne słuchanie i rozwiązywanie zagadek,
  • utrwalenie polskich symboli narodowych,
  • zdobycie informacji o Wiśle i jej mieszkańcach,
  • zapoznanie z wybranymi polskimi miastami,
  • rozpoznawanie i nazywanie podstawowych figur geometrycznych,
  • doskonalenie pamięci poprzez naukę wierszy oraz piosenek,
  • poznanie swojego adresu,
  • zapoznanie z pojęciem „sztuka”,
  • oglądanie książek o malarstwie i sztuce,
  • poznanie czym jest muzeum, uczestnictwo w wirtualnym zwiedzaniu muzeum,
  • zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach i ćwiczeniach rozwijających sprawność ruchową,
  • rozwijanie sprawności aparatu mowy poprzez zabawy dźwiękonaśladowcze.

------------------------------------------------------------------------

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na styczeń 2025r. dla grupy II "Pszczółki" (grupa 3latki)

TEMATY:


1. Rakietą w kosmos.
2. Droga babciu, drogi dziadku.
3. Zima w pełni.
4. Każdy zawód jest ważny.


ZAMIERZENIA:

  • zapoznanie dzieci z ciekawostkami na temat kosmosu,
  • kształtowanie dziecięcych kompetencji w zakresie rytmicznej organizacji czasu w odniesieniu do dni, pór roku i lat,
  • doskonalenie sprawności manualnej poprzez samodzielne wykonywanie prac plastycznych,
  • kształcenie umiejętności wykonywania prac plastycznych wg instrukcji,
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów,
  • doskonalenie uważnego słuchania tekstu literackiego czytanego przez nauczycielkę oraz podawania poprawnych odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w toku ćwiczeń i zabaw ruchowych w sali oraz ogrodzie,
  • kształtowanie u dzieci postawy szacunku wobec osób starszych,
  • kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych,
  • kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej podczas nauki piosenek i tańców,
  • kształtowanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na temat babci i dziadka,
  • kształtowanie umiejętności współdziałania z kolegami,
  • radzenie sobie z emocjami podczas wystąpień publicznych,
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania pór roku na obrazkach,
  • rozpoznawanie cech zjawisk atmosferycznych zimowej pogody,
  • zapoznanie dzieci z ciekawostkami na temat zimowych zwyczajów zwierząt leśnych,
  • rozumienie pojęć: „pod”, „nad”, „obok”, „na”, „za”, „przed”,
  • zapoznanie ze sposobami dbania o swoje zdrowie,
  • kształtowanie zdrowych nawyków,
  • zapoznanie dzieci z nazwami zawodów osób, które ratują ludzkie życie i dbają o porządek,
  • zapoznanie z numerami alarmowymi ,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych zawodów,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania elementów i przyporządkowania ich do określonej grupy zawodów,
  • rozwijanie wyobraźni w toku zabaw słownych i plastycznych,
  • rozwijanie sprawności aparatu mowy podczas zabaw logopedycznych.

---------------------------------------------------------------------------

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad 2024r. dla grupy II "Pszczółki" (grupa 3 latków)

TEMATY:
1.Nasz kraj- Polska (2 tygodnie).
2.Bezpieczny przedszkolak.
3.Listopadowy deszcz.


ZAMIERZENIA:
 zapoznanie dzieci z określeniami: ojczyzna, flaga, godło, hymn,
 rozpoznawanie symboli narodowych Polski,
 poznanie wybranych legend związanych z polskimi miastami,
 nauka hymnu Polski,
 udział dzieci w przedszkolnej uroczystości z okazji Narodowego Święta Niepodległości,
 poznanie nazwy miejsca swojego zamieszkania,
 zapoznanie z podstawowymi środkami transportu,
 poznanie wybranych zasad ruchu drogowego,
 zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi i ich znaczeniem,
 rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy- kształtu,
 prowadzenie obserwacji przyrodniczych związanych ze zmianami pór roku,
 dostrzeganie wartości estetycznej płynącej z kontaktów z naturą,
 kształtowanie prawidłowego chwytu narzędzi podczas zabaw plastycznych,
 rozwijanie pamięci odtwórczej poprzez recytowanie krótkich fragmentów wierszy i piosenek,
 rozwijanie słuchu muzycznego w toku zabaw rytmicznych z piosenką,
 doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej podczas zabaw i ćwiczeń,
 wykonywanie prac plastycznych samodzielnie i w zespole,
 doskonalenie umiejętności cierpliwego czekania na swoją kolej,
 rozwijanie samodzielności dzieci w zakresie samoobsługi,
 doskonalenie umiejętności stosowania się do zasad obowiązujących podczas zabaw i gier,

 aktywny udział dzieci podczas szczególnych dni w przedszkolu: Dzień Postaci z bajek, Dzień Zdrowego Żywienia, Dzień Pluszowego Misia, Dzień Praw Dziecka.

------------------------------------------------------------------------

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2024r. dla grupy II "Pszczółki" (grupa 3 latków)

1. Owoce i warzywa

· Wzbogacanie słownictwa, nazywanie poznanych owoców,

· Dostrzeganie i kontynuowanie rytmu,

· Tworzenie dłuższych wypowiedzi na określony temat,

· Doskonalenie umiejętności przeliczania’

· Doskonalenie percepcji wzrokowej,

· Usprawnianie narządów artykulacyjnych,

 

2. Razem się bawimy

· Wzmacnianie pozytywnych relacji w grupie,

· Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie,

· Doskonalenie zmysłu dotyku, wzroku, słuchu,

· Kształtowanie umiejętności matematycznych tyle samo,

 

3. Jesienne drzewa i ich tajemnice

· Poznanie budowy drzewa,

· Dostrzega różnice miedzy drzewem iglastym, a liściastym,

· Rozwijanie umiejętności manualnych,

· Kształtowanie umiejętności matematycznych: segregowanie przedmiotów wg podanej cechy,

· Rozwijanie wyobraźni muzycznej,

 

4. Jak zwierzęta przygotowują się do zimy

· Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających w lesie,

· Ćwiczenia słownikowe rozwiązywanie zagadek,

· Ćwiczenia matematyczne układanie przedmiotów od najmniejszego do największego,

· Doskonalenie umiejętności liczenia.