Grupa VI
Grupa VI - Zamierzenia
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2024r. dla grupy VI "Biedronki" (grupa 5 latków)
"W sadzie i w ogrodzie"
• udział dzieci w zabawach sensorycznych z wykorzystaniem owoców i warzyw,
• klasyfikowanie elementów zbioru, rozwijanie narządów zmysłów,
• dziecko odwzorowuje podane rytmy przez nauczyciela.
• dziecko rozumie znaczenie witamin dla zdrowia, jak ważne jest picie wody oraz aktywność fizyczna,
• ćwiczenie umiejętności analizy sylabowej,
• dziecko nauczy się piosenki o warzywach,
• dziecko wysłucha i wymieni warzywa występujące w wierszu J. Brzechwy „Na straganie”,
• dziecko pozna proste jesienne rymowanki,
• dziecko posługuje się głosem niskim, wysokim lub średnim oraz szeptem.
"Złota jesień wokół nas"
• dziecko odtwarza jesienne odgłosy, zna niektóre gatunki drzew oraz rodzaje liści, dziecko odkrywa zjawiska zachodzące w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku, słuchanie opowiadania "Złota jesień"
• dziecko przelicza elementy jesiennych zbiorów, porównuje gdzie jest więcej, a gdzie mniej, przelicza kasztany bez kontroli wzroku,
• dziecko wykonuje zadanie wg instrukcji podanej przez nauczyciela, bierze udział w zabawach z kodowaniem, pozna piosenkę "To jesieni znak",
• dziecko zaśpiewa piosenkę, nazwie części garderoby, ozdobi suknię pani Jesieni,
• dziecko aktywnie uczestniczy w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych,
• dziecko potrafi dostosować ubrania do warunków atmosferycznych panujących na zewnątrz.
„Dbamy o swoje bezpieczeństwo”
• dziecko wsłucha opowiadania „ Przyszła zebra do „zebry”, utrwali zasady przechodzenia przez jezdnię w praktyce, narysuje swoją drogę do przedszkola.
• Dziecko nauczy się krótkiej rymowanki „Jedzie rowerek…”,powtórzy dźwięki wydawane przez pojazdy, utrwali symbolikę kolorów na sygnalizatorach świetlnych, zbuduje z klocków ulice,
• dziecko pozna rymowankę n/t bezpieczeństwa w podróży, utrwali znajomość figur geometrycznych, wymyśli tematy rozmów podróżujących dzieci przedstawionych na obrazku,
• pozna wybrane znaki drogowe, oraz różnice w ich kształcie, wykona pracę plastyczną „Znak drogowy”
• Utrwalenie piosenki to „Jesieni znak”
• dziecko aktywnie uczestniczy w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych.
„Ważne wynalazki”
• Dziecko nazwie popularne wynalazki, powtórzy zgłoski w różnym tempie,
• dziecko wykona zadanie wg instrukcji podanej przez nauczyciela, rozpozna kształty przedmiotów bez kontroli wzroku,
• dziecko utrwali figury geometryczne, rozwinie umiejętność mówienia sylabami,
• dziecko pozna właściwości magnesu oraz uświadomi sobie rolę urządzeń technicznych w życiu człowieka,
• dziecko rozwiąże zagadki słowne przygotowane przez nauczyciela,
• dziecko aktywnie uczestniczy w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych.