Grupa VI - Zamierzenia

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2024r. dla grupy VI "Biedronki" (grupa 5 latków)

"W sadzie i w ogrodzie"

• udział dzieci w zabawach sensorycznych z wykorzystaniem owoców i warzyw,

• klasyfikowanie elementów zbioru, rozwijanie narządów zmysłów,

• dziecko odwzorowuje podane rytmy przez nauczyciela.

• dziecko rozumie znaczenie witamin dla zdrowia, jak ważne jest picie wody oraz aktywność fizyczna,

• ćwiczenie umiejętności analizy sylabowej,

• dziecko nauczy się piosenki o warzywach,

• dziecko wysłucha i wymieni warzywa występujące w wierszu J. Brzechwy „Na straganie”,

• dziecko pozna proste jesienne rymowanki,

• dziecko posługuje się głosem niskim, wysokim lub średnim oraz szeptem.

 

"Złota jesień wokół nas"

• dziecko odtwarza jesienne odgłosy, zna niektóre gatunki drzew oraz rodzaje liści, dziecko odkrywa zjawiska zachodzące w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku, słuchanie opowiadania "Złota jesień"

• dziecko przelicza elementy jesiennych zbiorów, porównuje gdzie jest więcej, a gdzie mniej, przelicza kasztany bez kontroli wzroku,

• dziecko wykonuje zadanie wg instrukcji podanej przez nauczyciela, bierze udział w zabawach z kodowaniem, pozna piosenkę "To jesieni znak",

• dziecko zaśpiewa piosenkę, nazwie części garderoby, ozdobi suknię pani Jesieni,

• dziecko aktywnie uczestniczy w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych,

• dziecko potrafi dostosować ubrania do warunków atmosferycznych panujących na zewnątrz.

 

„Dbamy o swoje bezpieczeństwo”

• dziecko wsłucha opowiadania „ Przyszła zebra do „zebry”, utrwali zasady przechodzenia przez jezdnię w praktyce, narysuje swoją drogę do przedszkola.

• Dziecko nauczy się krótkiej rymowanki „Jedzie rowerek…”,powtórzy dźwięki wydawane przez pojazdy, utrwali symbolikę kolorów na sygnalizatorach świetlnych, zbuduje z klocków ulice,

• dziecko pozna rymowankę n/t bezpieczeństwa w podróży, utrwali znajomość figur geometrycznych, wymyśli tematy rozmów podróżujących dzieci przedstawionych na obrazku,

• pozna wybrane znaki drogowe, oraz różnice w ich kształcie, wykona pracę plastyczną „Znak drogowy”

• Utrwalenie piosenki to „Jesieni znak”

• dziecko aktywnie uczestniczy w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych.

 

„Ważne wynalazki”

• Dziecko nazwie popularne wynalazki, powtórzy zgłoski w różnym tempie,

• dziecko wykona zadanie wg instrukcji podanej przez nauczyciela, rozpozna kształty przedmiotów bez kontroli wzroku,

• dziecko utrwali figury geometryczne, rozwinie umiejętność mówienia sylabami,

• dziecko pozna właściwości magnesu oraz uświadomi sobie rolę urządzeń technicznych w życiu człowieka,

• dziecko rozwiąże zagadki słowne przygotowane przez nauczyciela,

• dziecko aktywnie uczestniczy w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych.